Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem – udzielonym na podstawie art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz meldunkowy;
- dowód osobisty albo inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (dla osoby niepełnoletniej nie posiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia).
Dla cudzoziemca : paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, pastwa EFTA oraz Szwajcarii i inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- dowód osobisty pełnomocnika lub uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Wielbarku pok. nr 4, tel. 0-89/6218106 w. 29
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17zł. podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo zobowiązany jest dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej – na następujący rachunek bankowy
19 8838 1057 2008 0500 0202 0001
Termin i sposób załatwienia
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz.U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)