Podziały nieruchomości
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
- wniosek o podział nieruchomości lub wydanie opinii o projekcie podziału - Druk wniosku do pobrania
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1) dokument stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości,
2) wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,
3) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku planu miejscowego,
4) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, na podział nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
5) wstępny projekt podziału,
6) protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
7) wykaz zmian gruntowych,
8) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
9) mapę z projektem podziału.
W przypadku podziałów w trybie art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz. U. z 2015 r., , poz. 1774 ze zm./ - komplet dokumentów składa się wraz z wnioskiem o podział nieruchomości.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni, po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów.
OPŁATY:
Nie pobiera się
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat inwestycji, infrastruktury, ochrony środowiska i rozwoju gospodarczego
TRYB ODWOŁAWCZY:
Postanowienie - zażalenie do Samorządowego Kolegium Samorządowego w Olsztynie, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od daty otrzymania; Decyzja - odwołanie do Samorządowego Kolegium Samorządowego w Olsztynie, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Jeżeli dla dokonania podziału nieruchomości wymagane jest wydanie, w formie postanowienia, opinii wójta załączniki wymienione w pkt. 6-9 dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej opinii.